سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پشتیبانخانهنشانی ایمیل من

موفقیت در زندگی

تندخویى گونه‏اى دیوانگى است ، چرا که تندخو پشیمان شود و اگر پشیمان نشد دیوانگى او استوار بود . [نهج البلاغه]

 RSS 

کل بازدید ها :

68906

بازدیدهای امروز :

11

بازدیدهای دیروز :

4


وضعیت من در یاهو

یــــاهـو


درباره من

موفقیت در زندگی
ایمان
هدف از ایجاد این وبلاگ کمک جهت زندگی بهتر برای تمامی ایرانیان عزیز می باشد


لوگوی من

موفقیت در زندگی

 پیوندهای روزانه

000وزندگی دوباره [74]
بازار یابی و تجارت اصولی در اینترنت [47]
سرزمین من دوستت دارم [47]
[آرشیو(3)]


 اوقات شرعی

اشتراک

 


نوشته های قبلی

تابستان 1387
بهار 1387


[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

ایمان تاریخ یکشنبه 87/3/19 ساعت 5:12 عصر

کودک امروز پدر و مادر فردا است ، ذهن پرسشگر و جوینده کودک آماده پذیرش هر حرکت ورفتار ماست و دانستن و تربیت صحیح امروز ما سلامت روان فردای اجتماع را می سازد

v   به کودک کمک کنید تا به راحتی احساسات خود را بیان کند.بیاد داشته باشید که کودکان هرگز بی دلیل خشمگین نمی شوند.شاید کودک نداند که چرا دچار آشفتگی و دگرگونی میشود اما همیشه یک فشار و یا استرس وجود دارد.

v     به او کمک کنید تا عوامل فشارنده ای را که موجب بروز احساس خشم و واکنش او می شوند شنا سایی کند.

v     او را بخاطر رفتار های مناسب و خوب تشویق کنید تا به کاهش رفتار نامنا سب کمک کرده باشید.

 

v   رفتار غلطی را که برای کودک و اطرافیان مضر نیست نادیده بگیرید . اغلب اوقات اینگونه رفتارها برای جلب توجه است. . نه اینکه کودک را نادیده بگیرید ، فقط آن رفتار را را ندیده بگیرید .چرا که در اینصورت بتدریج آن رفتار متوقف خواهد شد.

 

v   ضمن معرفی گزینه های مختلف و قابل قبول به کودک حق انتخاب و استقلال بدهید . به عنوان مثال به او بگویید ، دوست داری با قصه بخوابی یا بدون قصه ؟

 

v   اهداف کوچک و قابل دستیابی را برایش ترسیم کنید و  ضمن فرصت دادن به او بتدریج او را در مسیری که می خواهید هدایت کنید  تا شاهد پیروزیهای با ارزش او باشید.

 

v   برای کودک وسایل و فضای بازی و ورزش باید همیشه فراهم باشد . این امر ضمن کاهش استرس توجه او را از عامل استرس زا منحرف میکند.وسایلی چون یک حلقه بسکتبال کوچک و توپ نرم مناسب در اتاق یا کیسه بوکس کوچک برای پسر بچه ها ، راکت و توپ ، همه بدون سروصدا خشم های ناگفتنی بسیاری را تخلیه می کنند .

 

v     کودک را از عوامل استرس زای مزمن وموقعیتهایی که او را از کنترل خارج میکنند دور سازید.

 

v   با احساس و حامی باشید زیرا کودکان به محبت و آغوش شما نیاز دارند. به کودکان خشمگین نزدیک شوید آنها را در آغوش بگیرید و بخواهید که دلیل خشم خود را به شما بگویند .

 

v   با شوخ طبعی استرس او را کاهش دهید اما باید این کار با ملایمت صورت پذیرد زیرا شما نمی خواهید کودک را  دچار سردرگمی کنید و یا او را بیش از حد جدی بگیرید.

 

v   در برخورد با موفعیتهای دشواربا کودک همدردی کرده و به او توضیح دهید که چه احساسی دارید. ، بدون خودخواهی ، بدون عصبانیت ، بدون تحقیر .کودک باید بداند که شما هم در تحمل موقعیت دشوار با او شریک هستید .و بتواند خود را در موقعیت شما قرار دهد. 

 

v   مسائل و مشکلات را برای کودک بطور دقیق شرح دهید زیرا درک کودکان بسیار بیشتر از چیزی است که شما فکرش را میکنید . این امر باعث میشود کودک با شما احساس همدردی کرده و بیشتر قابل کنترل باشد.

 

v   سعی کنید بموقع به تقویت اعتماد به نفس کودکتان کمک کنید حتی اگر دیگران بگویند که بنظر میرسد شما  نمی توانیدفرزندتان را خیلی دوست داشته باشید.

 

v   سعی کنید برای کودک بطور شفاف محدودیت ایجاد کنید .زیرا اعمال محدودیتهای واضح و ثابت با نتا یج ثابت موجب میشوند که کودک کمتر احساس حقارت و محرومیت کند.

 

v   به او آموزش بدهید که احساسات خود را باور داشته باشد واین تمایل را در او ایجاد کنید که حس خود را از طریق هنر ، موسیقی و...بیان کند.

 

v     سعی کنید که خود یک الگوی مناسب رفتاری باشید زیرا کودکان به اعمال و رفتار شما توجه دارند و از شما می آموزند.

 

v     کود را با احتیاط تنبیه کنید . تنبیه باید آموزشی و درمانی باشد و نه کینه توزانه و کنترلی.

 

v   احساس خود را نسبت به وضعیت کودک ارزیابی کنید و اگر احساس میکنید که او دارد شما را به مرحله ای سوق میدهد که او را غیر قابل کنترل میدانید. با ایجاد یک وقفه در ارتباط خود با او ،  از فرد مناسب  دیگری برای او کمک بگیرید.

 

v     برای او محدودیت فعالیت فیزیکی قائل شوید و اگر احساس میکنید که شاید به خود یا دیگران آسیب  برساند او را از آن موقعیت دور سازید.

 

v   او را تشویق کنید تا احساسات خود را بیان کند . بطور کامل به او توجه داشته باشید اما تا زمانی که خودش از شما کمک نخواسته او را نصیحت نکنید .کاری کنید که خودش راه حل درست را بیابد.  

 

v   در نهایت باید بدانید که شما نمی توانید همه مشکلات را حل کنید و برخی از این کودکان می بایست تحت نظر متخصصص مربوطه باشند لذا زیاد به خود سخت نگیرید.

 




 

[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

©template designed by: www.parsitemplates.com