سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پشتیبانخانهنشانی ایمیل من

موفقیت در زندگی

هرگاه خداوند، بنده ای را دوست بدارد، او رابا عبرت ها پند می دهد. [امام علی علیه السلام]

 RSS 

کل بازدید ها :

69009

بازدیدهای امروز :

4

بازدیدهای دیروز :

14


وضعیت من در یاهو

یــــاهـو


درباره من

موفقیت در زندگی
ایمان
هدف از ایجاد این وبلاگ کمک جهت زندگی بهتر برای تمامی ایرانیان عزیز می باشد


لوگوی من

موفقیت در زندگی

 پیوندهای روزانه

000وزندگی دوباره [74]
بازار یابی و تجارت اصولی در اینترنت [47]
سرزمین من دوستت دارم [47]
[آرشیو(3)]


 اوقات شرعی

اشتراک

 


نوشته های قبلی

تابستان 1387
بهار 1387


[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

ایمان تاریخ دوشنبه 87/2/30 ساعت 8:58 صبح

با بلاتکلیفی چگونه کنار بیایم ؟

 

مطلبــــــی ننوشتیــــم و شد ایامی چند

محرمی کو که فرستم به تو پیغامی چند

با اجازه حافظ

 

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که در حالت بلاتکلیفی قرار بگیرید ؟ چه کرده اید ؟

بدترین حالت انتظار حالت بلاتکلیفی است مثل زندانی ای می ماند که نمی داند رفتنی ست یا ماندنی ؟ و یک حالت انزجار بسیار بدی به وی دست داده است.

بلاتکیفی در هر حالت می تواند حتی انسانهای بزرگ را زیر چرخهای آسیاب خود ، خرد کند زیرا جلوی هرگونه فعالیت و حرکت را از ما می گیرد  و ما را چون آبی می کند که در گودالی محصور است و محکوم به مرداب شدن . اما اگر هوشیار باشیم معمولا می توانیم با این حالت روانی نیز مقابله کنیم . زیرا  انسان را برای توانایی آفریده اند نه ناتوانی ، ( در بسیار از مواردی که ما نمی توانیم با مشکل خود کنار بیایم و آن را با عدم توانایی خود می سنجیم باید به واقع بگویم که در بیشتر ماها تنبلی = ناتوانایی است . پس با پشتکار می توانیم بر مشکلات خود فائق آییم ) از بحث دور نشویم ، پس ما تا اینجا دریافتیم که با حالت بلاتکلیفی نیز می توان کنار آمد و اثرات نامطلوب آن را می توان تا حد بسیار زیادی کاهش داد . به نظر شخصی من که به هیچ عنوان علمی نیست بلکه تجربی ست و خود این روش را آزموده ام ، در این حالت باید اینگونه عمل کنیم تا حدالامکان از آسیبهای روانی مصون شویم :

1 - در حال زندگی کنیم منظور من از اینکه در حال زندگی کنیم این نیست که گذشته را از یاد ببریم و آینده را نیز در نظر نداشته باشیم بلکه منظور من این است که هر لحظه را برای همان لحظه زندگی کنیم نه عقبتر و نه جلوتر  به قول مسیح هر لحظه متولد بشویم . در واقع با تجربه گرفتن از گذشته امروز خود را برای فردایمان بسازیم اگر این روش را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم و ذهنیات منفی خود را پاک کنیم نه تنها در این باب که با بسیاری از مشکلاتی که هر روز با آنها روبرو هستیم می توانیم دست و پنجه نرم کرده و پشت آنها را به خاک بمالیم .

2 – با استرس هایمان کنار بیاییم ، توجه داشته باشید که سرکوب یک ناهنجاری خود می تواند ناهنجاری دیگری به ارمغان آورد . پس به جای اینکه با استرس ها مقابله کنیم آنها را بپذیریم و سپس در جهت بهبود وضع موجود قدم برداریم که این از راه توکل به خدا و متوسل شدن به درگاه ربوبی حق تعالی حاصل می شود . زیرا تحقیقات به عمل آمده از سوی دانشنمدان حاکی ست که بهترین راه مقابله با استرسها ایمان است . زیرا فردی که به مشیت الهی اعتقاد دارد کمتر بهم می ریزد و بهتر می تواند با چالش های پیش رویش کنار بیاید .




 

[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

©template designed by: www.parsitemplates.com