سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پشتیبانخانهنشانی ایمیل من

موفقیت در زندگی

[ و او را از قریش پرسیدند ، فرمود : ] اما خاندان مخزوم : گل خوشبوى قریش‏اند ، دوست داریم با مردانشان سخن گفتن ، و زنانشان را به زنى گرفتن . امّا خاندان عبد شمس : در رأى دور اندیش‏ترند و در حمایت مال و فرزند نیرومندتر . لیکن ما در آنچه به دست داریم بخشنده‏تریم ، و هنگام مرگ در دادن جان جوانمردتر ، و آنان بیشتر به شمارند و فریبکارتر و زشت کردار ، و ما گشاده زبان‏تر و خیرخواه‏تر و خوبتر به دیدار . [نهج البلاغه]

 RSS 

کل بازدید ها :

68877

بازدیدهای امروز :

4

بازدیدهای دیروز :

0


وضعیت من در یاهو

یــــاهـو


درباره من

موفقیت در زندگی
ایمان
هدف از ایجاد این وبلاگ کمک جهت زندگی بهتر برای تمامی ایرانیان عزیز می باشد


لوگوی من

موفقیت در زندگی

 پیوندهای روزانه

000وزندگی دوباره [74]
بازار یابی و تجارت اصولی در اینترنت [47]
سرزمین من دوستت دارم [47]
[آرشیو(3)]


 اوقات شرعی

اشتراک

 


نوشته های قبلی

تابستان 1387
بهار 1387


[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

ایمان تاریخ پنج شنبه 87/3/30 ساعت 12:30 صبح

مادرم ...

سپیدترین مهر و آسمانی ترین رویای من

 

در خانه امن عشق و مهربانی تو یزدان مهر و مهتاب را شاکرم که هدیه حضور تو را زیباترین رویداد زندگی ام رقم زده است .  

 

مادرم ...

بدان که بودنت ، برکت لحظه هایم و نفسهایت ، آوای گرم فرداهای من است

بمان . همیشه بمان ...

تا نیلی دستانت ، آرامش لحظه هایم و دعاهای گرم و جاودانه ات ، برکت رزق و روزی ام باشد .



ایمان تاریخ یکشنبه 87/3/26 ساعت 2:55 عصر

1 – شادکامی ، یک حس درونی با منشأ باطنی است که آثار بیرونی نیز به همراه دارد ، تا قلباً خود را آماده خوشرفتاری و خوشرویی نکنیم ، شادمانی در رفتارمان تجلی نخواهد کرد.

2 – هر یک از زن و مرد ، در شادکامی زندگی ، نقش برجسته ای دارند. ولی مرد به لحاظ مدیریت خانواده ، در این زمینه مسئولیت سنگین تری را دارا می باشد . همه اعضای خانواده ، به او تکیه می کنند. لذا مرد شادکام ، خانواده شادکام خواهد داشت.

3 – باید خود را علیه بی حالی روحی و بی حوصلگی مجهز کنید و سهم خود را در شادکامی زندگی و خانواده ارتقاء دهید. هرگز اجازه ندهید افکار منفی و یأس آلود ، چون موریانه هایی ، ریشه های مسرت و شادکامی زندگی تان را از بین ببرد و بر شما مسلط شوند.

4 – معیارهای شخصی خود را در زمینه سود و ضرر ، بازبینی کنید . شادکامی ، عمدتاً به ادراک صحیح واقعیت ، بستگی دارد. همیشه به دست آوردن چیزی سود ، و از دست دادن چیزی ضرر نخواهد بود. برای فقدان چیزهایی را که به دست آوردنش ممکن است ( نظیر مال و منال) ، متأسف نشوید.

الف) چیزهایی که نصیبتان می شود ، شما را خیلی خوشحال ننماید.

ب) معیارهای سود و ضرر را از این گونه امور بالاتر ببرید و از زاویه دیگری آنها را ببینید. در چنین صورتی ، تعادلتان برهم نمی ریزد و در برابر مسائل زندگی ، نیروی مقاومت بیشتری احساس خواهید نمود.

5 – از احساس نفرت و انزجار نسبت به خودتان فاصله بگیرید. اگر در گذشته زندگی مطابق دلخواهتان نبوده ، آینده را فدای گذشته نکنید. می توان با بهتر زندگی کردن و برخورد مثبت و عقلانی از رنجهای زیاد کاست. اگر با خودتان کمی مهربان و واقع بین باشید ، شادکامی زندگی را بهتر احساس خواهید نمود.

6 – خود را آماده کسب تجربه از دیگران نظیر اطرافیان و همسرتان نمایید. تجارب تلخ و نامطبوع دیگران ، شما را متوجه ارزشهای موجود زندگی تان و قدردانی از آنها و در نتیجه شادکامی بیشتر خواهد نمود. تجارب مطبوع دیگران ، نیز قابل انتقال به زندگی شخصی ما خواهد بود و بر نشاط و شادابی زندگی خواهد افزود.

7 – توجه به جهان بیرون از خویشتن ، راهی برای فرار از تلخ کامی و زانوی غم در بغل گرفتن است. غم خوردن یک عاطفه انسانی است. برای رهایی از آن باید خویشتن را با تغییرات و فراز و نشیبها ، تطبیق دهیم. باید این واقعیت را بپذیریم که همه آنچه که موجب نگرانی ما می شود ، هرگز رخ نمی دهد و بخشی که واقع می شود ، نیز قابل اجتناب است.



ایمان تاریخ یکشنبه 87/3/26 ساعت 2:50 عصر

) در انتخاب کلمات بیشتر دقت کنید
نحوه صحبت کردن ما با بچه ها، خود بخشی از فضای عاطفی خانواده است که می توان آن را به راحتی بهبود بخشید. در کنار کمک به کودکان خود، باید به آنان یاد دهیم احساسات خود را صادقانه بیان کنند. بنابراین باید مراقب لحن و عباراتی باشیم که هنگام حرف زدن با آنها به کار می بریم. گاهی فراموش می کنیم که کودکان تا چه اندازه انتقادات والدین را جدی می گیرند و عباراتی که ما برای سرزنش آنها به کار می بریم چقدر بر احساس شان نسبت به خودشان تأثیر می گذارد. از نظر روانشناسی کودکانی که توسط والدین شان مرتب و به صورت اغراق آمیز مورد سرزنش قرار می گیرند، به شدت احساس گناه و شرمساری می کنند و از نظر عاطفی منزوی می شوند. انتقاد از کودکان باید سازنده باشد و راه تغییر رفتار بدشان را به آنها نشان دهد.
روش دیگر انتقاد کردن از کودکان این است که به آنها یادآوری کنیم رفتارهایشان چه تأثیری روی ما دارد. در این صورت آنها به جای مقاومت در برابر خواسته ما، همدلی بیشتری از خود نشان می دهند.
?) نظم و ثبات به وجود آورید
چارچوب قابل پیش بینی برای فعالیت های روزانه، قوانین واضح و دائمی و یک خانه سازمان یافته به والدین و فرزندان کمک می کند تا بیشتر احساس آرامش و راحتی کنند. این فضا، به تعادل عاطفی اعضای خانواده بسیار کمک می کند. هنگامی که مشاجره ها، تنش ها و بحران ها رخ می دهند، این چارچوب و قوانین دائمی خانواده برای افراد، پشتیبانی آشنا و اطمینان بخش است، بخشی قابل اعتماد که آرامش بخش است و هیچ گاه تغییر نمی کند. اگر در چارچوب زندگی خود تغییراتی دهید که شب ها به رختخواب رفتن بچه ها با آرامش بیشتری همراه باشد از بسیاری از ترس های کودکان از تاریکی که معمولاً شب ها و وقتی چراغ ها خاموش می شود رخ می دهد، جلوگیری خواهید کرد. البته باید توجه داشت که اگر این قوانین بسیار غیرقابل انعطاف باشد به کودکان اجازه نشان دادن خلق و خو، پسند و سلیقه و عادات و خصیصه های منحصر به فردشان را نخواهد داد و موجب اختلال در رشد شخصیت آنان می شود.
?) نشست های خانوادگی برای اختصاص وقت بیشتر به اعضای خانواده
زمانی که اعضای خانواده همه در کنار هم هستند به قدری لذت بخش است که بعضی خانواده ها به طور منظم زمانی را برای بحث و گفت وگو در مورد مشکلات یا حتی صحبت در مورد اتفاقات خوشایندی که برای شان رخ داده است می گذارند. بعضی ها ترجیح می دهند این جلسات را جمعه شب ها برگزار کنند تا بتوانند برای هفته ای که پیش رو دارند برنامه ریزی کنند.
?) حس عشق ورزیدن را در فرزندان خود بیدار کنید
زندگی روزمره پر از فرصت هایی است که می توانیم از آنان برای عشق ورزیدن به فرزندان مان استفاده کنیم. محققان دریافته اند در خانواده هایی که والدین زمان بیشتری را به بازی کودکان، شوخی کردن و صحبت کردن درباره افکار و احساسات شان با کودکان اختصاص می دهند، فرزندان دارای رفتاری دوستانه، سخاوتمند و سرشار از عشق هستند، هر چه بیشتر به کودکانمان عشق بورزیم احساس عشق و دوست داشتن در آنها بیشتر شکل می گیرد. بسیاری از والدین هنگامی که زمانی را به طور مشخص و با توجه کامل با فرزندان خود صرف می کنند بیشترین احساس هماهنگی را از نظر عاطفی با آنان دارند. در حین مکالمه ها فرزندان ترس ها و احساسات فرو خورده خود را با والدینشان در میان می گذارند.
همه ما دوست داریم فرزندانمان با دیگران، بخصوص خواهر و برادرشان با مهربانی، احترام و انصاف برخورد کنند که با پرورش حس عشق ورزیدن در وجودشان همه این ها محقق می شود. می توان جدولی تهیه کرد و از کودکان خواست در پایان هر روز نام کسی را که کار خوبی برای آنان انجام داده در آن یادداشت کنند. این کار باعث پرورش حس دوستی و قدرشناسی در آنها می شود.
?) جشن ها و رسوم خانوادگی
کنار گذاشتن اوقاتی از روز یا هفته برای دور هم جمع شدن اعضای خانواده به کودکان حس همبستگی می دهد، تا جایی که حتی وقتی بزرگ شوند به خانواده خود احساس تعلق و وابستگی دارند. بعضی خانواده ها به طور مرتب و به صورت دسته جمعی در مراسم مذهبی شرکت می کنند (مثلاً همه با هم به مسجد می روند) و بعضی ها آخر هفته به پارک می روند. بعضی ها تصمیم می گیرند آخر هفته را جشن بگیرند! یک شام ساده و لذت بخش که همه آن را دوست دارند، انجام چند بازی با حضور همه اعضای خانواده، به سینما رفتن و... همین جشن های کوچک کودکان را به صرف وقت بیشتر در کنار دیگر اعضای خانواده علاقه مند می کند.
?) مشکلات و مشاجرات
این روزها زندگی آن قدرها هم پایدار و مطمئن نیست. حتی بهترین و موفق ترین زوج ها هم درگیر دعوا، مشکلات اقتصادی و عاطفی می شوند، والدین از هم طلاق می گیرند و با فرد دیگری ازدواج می کنند و... همه این موارد حتی دلسوزترین والدین را نیز دچار چالش می کند. مشکلات بخشی از زندگی ما هستند که نمی توان آن ها را انکار کرد. ولی با بهبود فضای عاطفی خانواده می توان اثر مخرب آنها را به شدت کم کرد.
هنگامی که والدین با یکدیگر مشاجره لفظی دارند، پس از حل مشکل باید به فرزندان خود توضیح دهند که اکنون همه چیز مثل سابق است و پدر و مادرشان دیگر با هم مشکلی ندارند. به فرزندانتان بگویید که شما هم گاهی با هم اختلاف نظر پیدا می کنید و عصبانی می شوید ولی الآن مسائلتان را حل کرده اید. بگویید متأسفید که آنها صدای شما را هنگام مشاجره شنیده اند.
?) زمانی را بدون حضور فرزندان و فقط با همسرتان بگذارنید
این والدین هستید که فضای حاکم بر خانواده را می سازند. هنگامی که به خاطر بدهی هایمان عصبانی هستیم، مشکلات محل کار نگرانمان کرده است یا از همسرمان دلگیریم، ناخواسته به فضای عاطفی خانواده لطمه می زنیم و فرزندانمان را ناراحت و نگران می کنیم. والدین نیز نیاز به زمانی دارند که بدون حضور فرزندان درباره خود و مشکلاتشان صحبت کنند. با همسرتان به پیاده روی یا رستوران بروید. به این ترتیب، هم در حین گفت وگو درباره مشکلات به یکدیگر دلداری می دهید و هم عشقی را که شما را برای نخستین بار در کنار یکدیگر قرار داد، دوباره تجربه می کنید.


ایمان تاریخ جمعه 87/3/24 ساعت 12:27 عصر

افراد ثروتمند و میلیونر خودساخته، باهوش‌تر و برتر از شما نیستند. اما آنها از یک سری اسرار ویژه برای ثروتمند شدن بهره گرفته‌اند که شما نیز می‌توانید با پیروی از آنها حداقل کسب و کار خود را رونق بخشید.
1- رویاهای بزرگی در سر داشته باشید. افکار بزرگ، زندگی شما را متحول خواهد کرد.
2- یک تصویر خاص از مقصد خود در ذهنتان ترسیم کنید. هر اندازه این تصویر مشخص‌تر و خاص‌تر باشد، امکان دستیابی شما به آن بیشتر خواهد بود.
3- به گونه‌ای رفتار کنید که گویی شما مالک کسب و کارتان می‌باشید. ولو آنکه برای شخص و شرکت دیگری کار می‌کنید. این نگرش شما بذرهای موفقیت و استقلال شغلی را در سرنوشت شما خواهد کاشت.
4- شغل خود را دوست داشته باشید. چنانچه به آن علاقه‌مند نمی‌باشید، آن را رها کنید. با «نه» گفتن به شغلی که تنها برای پول آن را انجام می‌دهید، شغل دلخواه خود را همچون آهن‌ربا جذب خواهید کرد.
5- یک گروه خوشفکر تشکیل دهید. با افرادی که متعهد به ایجاد یک شغل بزرگ هستند جلسه بگذارید. اندیشه‌ها و ایده‌های خود را با یکدیگر مطرح کنید و از یکدیگر پشتیبانی کنید.
6- همواره ضوابط اخلاق کاری را رعایت کنید.
7- پیشرفت و بهبودی دائم و بی‌وقفه در شغل خود را سرلوحه اعمال خود قرار دهید. همیشه به علم خود بیفزایید.
8- به شغل خود به عنوان یک خدمت‌رسان بنگرید. یاری رساندن به دیگران کسب و کار شما را رونق خواهد بخشید.
9- از تمام جزییات و ریزه‌کاری‌های شغل خود آگاهی یابید. این پیشه شماست.
10- مترصد فرصت‌ها باشید. هر لحظه ممکن است بر در شما بکوبد. آیا شما آماده هستید؟
11- تناسب اندام خود را حفظ کنید. ذهن توانمند، جسم نیرومندی پدید می‌آورد. بدن ضعیف معلول ذهن ضعیف است. سلامت جسمانی و روانی شما اساس موفقیت شما در زندگی است.
12- زندگی خود را اولویت‌بندی کنید و ابتدا کارهای مهم‌تر را به انجام رسانید.
13- پیش از آنچه مشتری انتظار دارد به وی خدمت ارائه دهید. این عمل اعتمادسازی کرده و مشتریان شما را افزایش می‌دهد.
14- فرد منضبطی باشید. زندگی خود را از فعالیت‌ها و افرادی که موجبات پیشرفت شما را فراهم می‌آورند، پر کنید. فعالیت‌هایی که بر زندگی شما اثر منفی می‌گذارند را از خود دور سازید.
15- نخستین قانون متمولان پس‌انداز است. این را هیچ‌گاه فراموش نکنید.
16- هر از چند گاهی تنهایی را تجربه کنید. در زمان تنهایی به ندای درون و اندیشه‌های ذهن خود گوش فرا دهید و برنامه‌ریزی‌های خلاقانه کنید.
17- به سوی برتری گام بردارید. بهترین را ارج دهید و به کمتر از آن قانع نباشید.
18- صداقت و درستکاری بهترین سیاست است. خود و خواسته‌های خود را بشناسید و آنها را همیشه صادقانه بیان دارید.
19- در روند تصمیم‌گیری سریع عمل کرده و در تغییر آنها کند و آهسته باشید.
20- شکست گزینه شما نخواهد بود. تمام افکار شما باید بر موفقیت متمرکز باشد، شما باید موفق گردید.
21- در دستیابی به اهدافتان مصمم باشید. پافشاری سرسختانه اعتماد به نفس شما را تقویت کرده و شما را به پیروزی نهایی نزدیک می‌کند.
22- برخلاف جریان آب شنا کنید. هیچ‌گاه از ایده‌ها، عقاید و رویکردهای نو نهراسید.
23- به روی فرصت‌ها تمرکز کنید ، نه به روی موانع.
24- سه عنصر ترس، پشت‌گوش‌اندازی و تنبلی را از زندگی خود بیرون اندازید.
25- به خاطر داشته باشید اغلب افرادی که در کنار شما زندگی می‌کنند از پیشرفت و ثروتمند شدن شما خشنود نخواهند شد و ممکن است در این مسیر مرتبا شما را از دستیابی به اهدافتان دلسرد سازند. تنها به اهداف خود بیندیشید و آنها را نادیده بگیرید.
26- یاد بگیرید خودخواه باشید. خودخواهی به معنی نادیده گرفتن حقوق دیگران نیست. بلکه به مفهوم ارج نهادن به خواسته‌ها و آرزوهای خودتان و مقدم دانستن آنها بر خواسته‌های دیگران است


ایمان تاریخ سه شنبه 87/3/21 ساعت 7:1 صبح

1 – هرشب زود به بستر برو و به موقع هم از خواب برخیز. اما چند دقیقه در بستر بنشین تا سیستم عصبی و ماهیچه ها آماده کارکرد طبیعی خود شوند، آنگاه کارهای روزانه را بدون اضطراب و شتاب آغاز کن!

2 – همه کارها چنان که ما می خواهیم و یا ما پیش بینی می کنیم ، پیش نمی روند. پس همیشه هرکجا که می خواهی بروی ، زودتر از موقع حرکت کن و برای خودت وقت اضافی درنظر بگیر.

3 – بی جهت غصه نخور. شاد باش و هر از گاه کمی بخند.

4 – توجه داشته باش که بعضی وقت ها، کم هم زیاد است. مثلاً اگر برای انجام دادن کاری یک ساعت وقت ، کافی باشد ، اگر دو ساعت در نظر بگیری خیلی زیاد است ! برخی از چیزهای تلف شده برگشت ناپذیر است.

5 – همیشه به اندازه پولی که در جیب داری خرج کن. نسیه کردن و حتی استفاده از کارتهای اعتباری برای خریدهای روزانه ، کار بسیار نادرستی است که نگرانی های زیادی به دنبال دارد.

6 – تلاش کن همیشه خونسرد باشی . اضطراب فقط تمرکز انسان را می کاهد.

7 – همیشه احتیاط کن. اگر خودرویت دارای یک کلید اضافی دارد آن را همیشه در کیف دستی خود به همراه داشته باش. همچنین یک کلید اضافه از منزل را در گوشه ای پنهان کن که از آن باخبر باشی. مقداری پول خرد و چند تمبرهم همیشه به همراه داشته باش.

8 – افکار، اندیشه ها و الهاماتی که برخی اوقات برایت پیش می آید در جایی یادداشت کن.

9 - سعی کن تا می توانی ساکت باشی و حرف نزنی، سکوت خیلی از مشکلات را حل می کند.

10 – کارهایت را جدی بگیر اما خودت را نه!

11 – تلاش کن بینش بخشاینده ای را در خودت توسعه بدهی. شاید همان اشتباهی که مردم مرتکب می شوند، بهترین کاری بوده که می توانسته اند، انجام دهند.

12 – کارها را به افراد شایسته واگذار کن و خودت هم اگر شایستگی انجام کاری را نداری از پذیرش آن خودداری کن.

13 – کارهایی که با جدول برنامه کاری تو متناسب نیست، یا به آرامش و سلامت فکری تو آسیب می رساند، با صراحت و جسارت رد کن. به اندازه ای که می توانی کار انجام بده.

14 – اگر فرزند خردسال داری هر روز برایش کاری کن که خوشحال شود. این کار را پس از خوشحال کردن همسرت انجام بده.

15 – سعی کن در هرشبانه روز وقتی را پیدا کنی که با خودت تنها باشی.

16 – اگر می توانی با نامهربانان هم مهربان باش، آنها احتمالاً بیشتر از دیگران به مهربانی احتیاج دارند. چه بسا عقده کمبود محبت آنان را به بی مهری کشانده است.

17 – همیشه به خودت گوشزد کن که تو مدیر کل جهان نیستی.

18 – زیر دوش آب برای خودت آواز بخوان.

19 – سعی کن همیشه بر اعصابت مسلط باشی.

20 – بدان، تمام اخباری (مواردی که دیگران به تو می گویند) را که می شنوی درست نیست.

21 – مسائل کم اهمیت را بشناس و نادیده بگیر.

22 – تا وقتی شغل بهتری پیدا نکردی شغل فعلیت را از دست نده.

23 – در هر شرایطی خونسردی خودت را حفظ کن.

24 – جلسات را درست در زمان مقرر شروع کن. اهمیت نده که دیگران به جلسه برسند یا نرسند.

25 – وقتی شخصی خطایی مرتکب می شود و تو دلیلی برای اثبات آن نداری ، سعی کن بپذیری که حق با اوست.

26 – وقتی دچار یأس و ناامیدی شدی سه بار( در جایی مانند کوه ، دشت و ...) فریاد بکش.

27 – هیچوقت سوار اتومبیلی نشو که راننده اش هوشیاری کامل ندارد.

28 – برای موفقیت در کارها از خدا کمک بخواه و هیچگاه ارتباطت را با او قطع نکن. همه چیز به دست خدا است؛ حتی توفیق استفاده از وقت، انرژی، سلامتی و ....


ایمان تاریخ سه شنبه 87/3/21 ساعت 6:52 صبح


1- از بزرگ نمایی تلاش های خود پرهیز کنید، چون همسر شما هم تلاش های فراوانی برای زندگی مشترک دارد.

2- موفقیت فرزندان شما و ایجاد فضایی مطلوب برای زندگی جمعی، به تلاش های متقابل زوجین بستگی دارد.

3- در حضور فرزندان از کلمات و عباراتی که بار محبت آمیز و موفقیت آمیز دارند استفاده کنید، مانند: خواهش می کنم – خسته نباشید- عزیزم- بسیار خوب- آفرین- دست شما درد نکند- موفق باشی- جانم و …

4- قدرت والدین در خانه نباید تضعیف شود و به ویژه اقتدار پدر باید بر سر خانواده باشد تا سنگ بر روی سنگ بند شود ( با ملاحظه اعتدال و انصاف).

5- رفتار زوجین با هم ، الگوی رفتاری فرزندان با والدین است، پس فرزندانی با هویت و شخصیت مطلوب پرورش دهید.

6- فرزندان هنگامی که بزرگ و مستقل شوند، رفتار پدر و مادر را نقد می کنند؛ پس مراقب باشید.

7- بار زندگی را به تنهایی نمی توان به دوش کشید پس لجاجت و سرسختی نکنید.

8- در امر ادامه تحصیل و توسعه فکری و معنوی همسر خود بکوشید.

9- تحقیر کردن همسر در میان فرزندان به نفع نظام خانواده نیست.

10- خرافات و حرف این و آن را از محیط خانه دور کنید.

11- خواسته ها، تمایلات و نیازهای همسرتان را کشف کنید.

12- منطق، تنها تیغی است که هیچ گاه کـُند نمی شود، بیایید همواره منطقی باشیم.

13- همان قدر که شما دوستانی برای گفتگو و رفت و آمد دارید، همسرتان هم دارد: پس سعی کنید در این زمینه تعادل و تفاهم برقرار باشد.

14- ساختار جسمی و روحی زن و مرد با یکدیگر تفاوت دارد. شناخت این تفاوت ها، کنار آمدن با زندگی را برای ما راحت می سازد.

15- مسائل و مشکلات خانه را طوری به همسرتان بازگو کنید که منجر به نتیجه ای تلخ نشود.

16- کارهای منزل را تا قبل از آنکه همسرتان به خانه بیابد انجام دهید تا زمان بیشتری را در کنار او باشید.

17- خانه برای مرد باید محل آرامش و محبت و عشق باشد، این خانه را هر روز برای او بسازید.

18- خودتان شوخی شوخی برای همسرتان، دردسر درست نکنید.

19- در بیرون رفتن از خانه، مسافرت ها، تفریحات و… مراقب نگاه های آلوده باشید.

20- در حد ضرورت، با غریبه ها ارتباط کلامی داشته باشید ، نه بیشتر.

21- زندگی خوب داشتن را می توان از کسانی یاد گرفت که زندگی شان تباه شده است.

22- زوجین باید خاصیت “هم پوشانی” داشته باشند، یعنی یکدیگر را کامل کنند.

23- از نوشتن فیلمنامه (سناریو) در ذهنتان، برای مقابله با همسرتان پرهیز کنید.

24- پر کردن ذهن از مسائل، حرف ها، عقده ها و کمبودها، دردی را دوا نمی کند. ذهن خود را زلال و بی کینه کنید.

25- تحکیم مبانی اعتقادی و پایبندی به اصول اخلاقی و مذهبی، کار اول شماست.

26- اجازه تعرض و بی حرمتی به افراد خانواده خود را ندهید. حریم خانواده باید ایمن ترین جا برای شما باشد.

27- ممکن است همسر شما گاهی رفتارهای عجیب و غریب از خود بروز دهد، سعی کنید با آن منطقی برخورد نمایید.

28- آراستگی و آرایش ظاهری نقش مهمی در دلبستگی زوجین به یکدیگر دارد.

29- موقع بروز اختلاف و ناراحتی، ببینید اصلاً بر سر چه با هم اختلاف دارید چون اغلب ناراحتی ها بر سر مسائل هیچ و پوچ و بیخودی است.

30- از همسرتان بخواهید پنج ایراد و اشکال اساسی شما را بنویسد و سپس با یکدیگر آنها را تجزیه و تحلیل و رفع اشکال نمایید.

31- فرزندان بعد از پیوند شما به وجود آمده اند پس آنها را مقدم بر خوشبختی خود ندانید.

32- هیچ وقت زندگی را در بن بست نبینید. همیشه یک راه خوب برای رهایی وجود دارد.

33- شیرینی زندگی به فراز و نشیب ها و داشتن و نداشتن های آن است. پس کام خود را همواره با تکیه بر موفقیت ها شیرین نگاه دارید.

34- هنگامی که با هم دعوا می کنید و از دست یکدیگر ناراحت می شوید و قهر و ناز می کنید، والدین یکدیگر را دعوت کنند و دور هم جمع شوید تا بهانه ای شود برای این که با هم آشتی کنید.

35- به مناسبت ها و بهانه های مختلف، مانند سالروز تولد، ازدواج، عقد، بچه دار شدن و … به یکدیگر هدیه ای بدهید و فضای خانواده را تحول ببخشید.

36- در فعالیت ها و صحنه های اجتماعی یاری رسان همسر خود باشید.

37- زوجین در ماه های اول زندگی باید مراقب روحیات و ویژگی های فردی یکدیگر باشند تا به هم عادت کنند و سازگاری و تطبیق پیدا کنند. شاید ماه های اولیه زندگی، شکنندگی زیادی داشته باشد پس مراعات همدیگر را بنمایید و مواظب هم باشید.

38- در همه حال رضای خدا را در نظر داشته و خدا ترس باشید چون در این صورت هر حرفی را نخواهید زد، به هر جایی نخواهید رفت، هر فکری نخواهید کرد و هر تصمیمی نخواهید گرفت.

39 – برای آسایش در زندگی از هزینه های غیر ضروری چشم بپوشید در ابتدای جوانی از آنچه به دست می آورید ، درصدی را برای دوران کهولت ، همسر و فرزندان تان پس انداز نمایید.

40 – حقیقت را بپذیری و همیشه حقیقت گو باشید . جامعه ای خوشبخت است که انسان هایی درستکار و حقیقت گو و با منطق داشته باشد.

منبع : روزنامه همشهری


ایمان تاریخ دوشنبه 87/3/20 ساعت 7:20 صبح

*عشق یکی از مهمترین چیز های زندگی است.
    
    *باید بهتر شویم پس نباید اجازه دهیم ترس ما را به دام اندازد.
    
    *فرقی میان دادن و گرفتن نیست.
    
    *در آینده و گذشته زندگی نکن
    
    *حالا هر کاری می توانی انجام بده در هر لحظه باید محبت کنی
    
    *اگر در بیرون مشکلی هست ناراحت نشو درون قلبت امنیت داری.
    
    *چون عشق همیشه هست نباید از مرگ بترسی.
    


ایمان تاریخ یکشنبه 87/3/19 ساعت 5:12 عصر

کودک امروز پدر و مادر فردا است ، ذهن پرسشگر و جوینده کودک آماده پذیرش هر حرکت ورفتار ماست و دانستن و تربیت صحیح امروز ما سلامت روان فردای اجتماع را می سازد

v   به کودک کمک کنید تا به راحتی احساسات خود را بیان کند.بیاد داشته باشید که کودکان هرگز بی دلیل خشمگین نمی شوند.شاید کودک نداند که چرا دچار آشفتگی و دگرگونی میشود اما همیشه یک فشار و یا استرس وجود دارد.

v     به او کمک کنید تا عوامل فشارنده ای را که موجب بروز احساس خشم و واکنش او می شوند شنا سایی کند.

v     او را بخاطر رفتار های مناسب و خوب تشویق کنید تا به کاهش رفتار نامنا سب کمک کرده باشید.

 

v   رفتار غلطی را که برای کودک و اطرافیان مضر نیست نادیده بگیرید . اغلب اوقات اینگونه رفتارها برای جلب توجه است. . نه اینکه کودک را نادیده بگیرید ، فقط آن رفتار را را ندیده بگیرید .چرا که در اینصورت بتدریج آن رفتار متوقف خواهد شد.

 

v   ضمن معرفی گزینه های مختلف و قابل قبول به کودک حق انتخاب و استقلال بدهید . به عنوان مثال به او بگویید ، دوست داری با قصه بخوابی یا بدون قصه ؟

 

v   اهداف کوچک و قابل دستیابی را برایش ترسیم کنید و  ضمن فرصت دادن به او بتدریج او را در مسیری که می خواهید هدایت کنید  تا شاهد پیروزیهای با ارزش او باشید.

 

v   برای کودک وسایل و فضای بازی و ورزش باید همیشه فراهم باشد . این امر ضمن کاهش استرس توجه او را از عامل استرس زا منحرف میکند.وسایلی چون یک حلقه بسکتبال کوچک و توپ نرم مناسب در اتاق یا کیسه بوکس کوچک برای پسر بچه ها ، راکت و توپ ، همه بدون سروصدا خشم های ناگفتنی بسیاری را تخلیه می کنند .

 

v     کودک را از عوامل استرس زای مزمن وموقعیتهایی که او را از کنترل خارج میکنند دور سازید.

 

v   با احساس و حامی باشید زیرا کودکان به محبت و آغوش شما نیاز دارند. به کودکان خشمگین نزدیک شوید آنها را در آغوش بگیرید و بخواهید که دلیل خشم خود را به شما بگویند .

 

v   با شوخ طبعی استرس او را کاهش دهید اما باید این کار با ملایمت صورت پذیرد زیرا شما نمی خواهید کودک را  دچار سردرگمی کنید و یا او را بیش از حد جدی بگیرید.

 

v   در برخورد با موفعیتهای دشواربا کودک همدردی کرده و به او توضیح دهید که چه احساسی دارید. ، بدون خودخواهی ، بدون عصبانیت ، بدون تحقیر .کودک باید بداند که شما هم در تحمل موقعیت دشوار با او شریک هستید .و بتواند خود را در موقعیت شما قرار دهد. 

 

v   مسائل و مشکلات را برای کودک بطور دقیق شرح دهید زیرا درک کودکان بسیار بیشتر از چیزی است که شما فکرش را میکنید . این امر باعث میشود کودک با شما احساس همدردی کرده و بیشتر قابل کنترل باشد.

 

v   سعی کنید بموقع به تقویت اعتماد به نفس کودکتان کمک کنید حتی اگر دیگران بگویند که بنظر میرسد شما  نمی توانیدفرزندتان را خیلی دوست داشته باشید.

 

v   سعی کنید برای کودک بطور شفاف محدودیت ایجاد کنید .زیرا اعمال محدودیتهای واضح و ثابت با نتا یج ثابت موجب میشوند که کودک کمتر احساس حقارت و محرومیت کند.

 

v   به او آموزش بدهید که احساسات خود را باور داشته باشد واین تمایل را در او ایجاد کنید که حس خود را از طریق هنر ، موسیقی و...بیان کند.

 

v     سعی کنید که خود یک الگوی مناسب رفتاری باشید زیرا کودکان به اعمال و رفتار شما توجه دارند و از شما می آموزند.

 

v     کود را با احتیاط تنبیه کنید . تنبیه باید آموزشی و درمانی باشد و نه کینه توزانه و کنترلی.

 

v   احساس خود را نسبت به وضعیت کودک ارزیابی کنید و اگر احساس میکنید که او دارد شما را به مرحله ای سوق میدهد که او را غیر قابل کنترل میدانید. با ایجاد یک وقفه در ارتباط خود با او ،  از فرد مناسب  دیگری برای او کمک بگیرید.

 

v     برای او محدودیت فعالیت فیزیکی قائل شوید و اگر احساس میکنید که شاید به خود یا دیگران آسیب  برساند او را از آن موقعیت دور سازید.

 

v   او را تشویق کنید تا احساسات خود را بیان کند . بطور کامل به او توجه داشته باشید اما تا زمانی که خودش از شما کمک نخواسته او را نصیحت نکنید .کاری کنید که خودش راه حل درست را بیابد.  

 

v   در نهایت باید بدانید که شما نمی توانید همه مشکلات را حل کنید و برخی از این کودکان می بایست تحت نظر متخصصص مربوطه باشند لذا زیاد به خود سخت نگیرید.

 



ایمان تاریخ یکشنبه 87/3/19 ساعت 4:55 عصر

1.     هنگامی احساس می کنید زندگی تان معنی دارد که بدانید در دنیا نقش مؤثری ایفا می کنید.
2.      رابطه پشتکار با شخصیت انسان مثل رابطه کربن با فولاد است.
3.     زندگی زنجیره ای از مشکلات است. پرسش اصلی این است که شما چگونه با مشکلات برخورد می کنید؟
4.     شما می توانید هر قابلیتی را که برای رسیدن به هدف های مورد نظرتان به آن نیاز دارید به دست آورید.
5.     استعداد و توانایی شما بیش از آن است که بتوانید در طول عمر خود تمام آن را به کار بگیرید.
6.     خواسته های شما تنها محدود کننده توانایی های شماست.
7.     نیروهایی در دورن شماست که اگر قادر به کشف ، و استفاده از آن باشید می تواند شما را به جایی برساند که همیشه آرزویش را داشته اید.
8.     اگر شدیداً خواهان چیزی باشید، اعتماد به نفس و توانایی غلبه بر موانع موجود را پیدا خواهید کرد.
9.     برای این که انسان مفیدی باقی بمانید و اعتماد به نفس خود را از دست ندهید ، هرگزهدف های خود را از نظر دور ندارید.
10. اگر می توانید چیزی را تصور کنید ، قادر به انجام آن نیز هستید. محدودیت ها فقط در درون شما وجود دارند.
11. عادت انسان های موفق این است که در همه کارهایشان قاطعیت دارند.
12. هیچ عیبی ندارد که انسان اشتباه کند. درس گرفتن از اشتباهات است که ما را می سازد.
13. قانون علت و معلول قانون بی چون و چرایی است که سرنوشت بشر را تعیین می کند.
14. تاریخ بشر حکایت انسان های معمولی است که بر ترس خود چیره شده و کارهای فوق العاده ای انجام داده اند.
15. مرتباً برای خود استانداردهای بالاتری تعیین کنید و مطمئن باشید که می توانید به آنها دست پیدا کنید

 



ایمان تاریخ جمعه 87/3/17 ساعت 6:47 صبح

  مَنْ اءصْعَدَ إ لىَ اللّهِ خالِصَ عِبادَتِهِ، اءهْبَطَ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ لَهُ اءفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ هرکس عبادات و کارهاى خود را خالصانه براى خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحت ها و برکات خود را براى او تقدیر مى نماید.


   1   2   3   4      >

 

[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

©template designed by: www.parsitemplates.com